دانلود کتاب صوتی

دانلود کتاب صوتی

ایران کتاب ؛مرجع دانلود انواع کتاب های پی دی اف و کتاب های صوتی

دانلود نسخه pdf کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل (نسخه کامل بدون سانسور)


دانلود نسخه pdf کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل (نسخه کامل بدون سانسور)

نوع فایل »pdf

تعداد صفحات کتاب : 655

زبان کتاب : ترجمه شده به فارسی 

این نسخه بدون سانسور این کتاب است

 

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، اثری سازنده از ناپلئون هیل، راهنمای ضروری برای پیوستن به صف موفق‌ترین افراد دنیاست. امروزه رازهای به‌ هم‌ زدن ثروت برای هیل به اندازه‌ی همان موقع نیرومندند و می‌توانند زندگی را برای همیشه تغییر دهند.

پس از مصاحبه با بیش از پانصد تن از زنان و مردان دوران خویش، ناپلئون هیل (Napoleon Hill) راز انباشتن ثروت کلان ‌را بر اساس این نظریه فاش کرد که اگر ما بتوانیم یاد بگیریم مانند ثروتمندان بیندیشیم می‌توانیم موفقیت و ثروت را کشف کنیم. او فقط فرمول سیزده مرحله‌ای ساده‌ای تهیه کرد تا به شما کمک کند که اهداف خویش را مشخص کنید، راز موفقیت حقیقی و دیرپا را کشف کنید، هر آنچه در زندگی می‌خواهید را به‌ دست بیاورید و به صف افراد فوق‌العاده موفق بپیوندید.

هنگامی که کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and grow rich) به چاپ رسید، به‌ عنوان یکی از کتاب‌های الهام‌بخش مهم زمان خود اعلام شد. بیش از پانزده میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته است. این کتاب به نقشه‌ی راه برای میلیون‌ها نفر تبدیل شد تا از فقر دوران رکود اقتصادی بگریزند و برای خود، خانواده‌ها، و در موارد بی‌شماری، کارمندان خود رفاه فراهم کنند.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از کیست؟

ناپلئون هیل نویسنده، روزنامه‌نگار، وکیل و استادی اهل ویرجینیا آمریکاست که در سال 1883 به دنیا آمد. وی از اولین نویسندگان آمریکایی است که سبک مدرن ادبیات شخصی را پیشه راه خود قرار داده و در آن به خوبی موفق بود. با اینکه در طول سال های زندگی خود آثار متفاوتی به یادگار گذاشت، اما بیشتری شهرت او به واسطه معروفترین کتابش، بیندیشید و ثروتمند شوید بود. وی کتابش را تنها به دلیل شهرت، کسب درآمد و یا فروش ننوشته بود، بلکه به تمام اندیشه و باور خود ایمان داشت. از نمونه های این باور می توانیم به دست یافتن وی به مقام مشاوره فرانکلین دی روزولت اشاره کنیم. معروف ترین جمله وی در کتابش نیز همسو با همین فکر است: هرچه ذهن انسان تصور و باور کند، به او دست می یابد.

وی از سن 13 سالگی به حرفه روزنامه‌نگاری مشغول شد و در بین مردم لقب مستعار گزارشگر کوهستان را به خود اختصاص داده بود. وی در ادامه راه و سنین جوانی نیز به دانشگاه حقوق رفت اما به دلیل عدم توانایی در تأمین هزینه های تحصیل، از دانشگاه نیز انصراف گرفته بود. با این حال شاهد انتشار چندین جلو کتاب و مقالات مختلف از این نویسنده توانا هستیم که هنوز هم تعیین کننده خط‌مشی موفقیت افراد در گوشه های این دنیای گسترده است.

کتاب  «بیندیشید و ثروتمند شوید» که حاصل 20 سال تحقیق ناپلئون هیل بر زندگی، پیشه و روش افراد موفق است، دارای 13 فصل است:

  • اشتیاق
  • ایمان،
  • پیشنهاد
  • علم و تخصص
  • تصویرسازی
  • برنامه‌ریزی سازمان‌دهی شده
  • تصمیم
  • پافشاری
  • قدرت ذهن برتر
  • راز میل جنسی
  • ضمیر ناخودآگاه
  • مغز
  • حس ششم

هیل معتقد است که با به کار بستن این 13 روش هرکسی می‌تواند به ثروت و موفقیت دست پیدا کند. او این کتاب را در سال‌های جنگ جهانی و اوج رکود اقتصادی-اجتماعی نوشت که تا زمان مرگ او 20 میلیون نسخه از آن فروش رفت و بعدها آمار فروش آن بسیار بالاتر رفت.پ

درس‌هایی از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب Think and Grow Rich اثری الهام‌بخش و بی‌نظیر است که درس‌های بسیار زیادی در آن وجود دارد و با یادگیری این درس‌ها می‌توان تغییرات و تحولات عمیقی در زندگی ایجاد کرد و به خواسته‌ها و آرزوهای زیادی رسید. کافی است بدانیم که همه‌ چیز از فکر و اندیشه ما شروع می‌شود. ناپلئون هیل با تمام وجود از مخاطب خودش می‌خواهد که برای رسیدن به اهداف باید طرز فکر و اندیشه خودش را تغییر دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا درس‌هایی مهمی که این کتاب به ما آموزش می‌دهد را یاد بگیریم و با به کار بستن آن‌ها، زندگی شخصی و کسب و کار خودمان را متحول کنیم و بتوانیم به شخصیتی برتر و توانمند در حوزه خودمان تبدیل شویم.

1. اشتیاق سوزان؛ نقطه شروعی برای ثروتمند شدن

ناپلئون هیل در این کتاب به ما می‌گوید:

نقطه شروع تمام دستاوردها و موفقیت‌ها، علاقه و اشتیاق است. همیشه این نکته را در ذهن خود داشته باشید. اشتیاق و علاقه ضعیف، نتایج ضعیف در پی خواهد داشت. اشتیاق ضعیف، درست مانند آتشی کوچک و ضعیف است که حرارت ناچیزی تولید می‌کند.

اگر تصمیم دارید که در زندگی خودتان به چیزی دست پیدا کنید باید اشتیاق و علاقه آن را در ذهن خودتان ایجاد کنید. بدانید که اگر می‌خواهید در زندگی ثروتمند شوید یا به یک هدف خاص دست پیدا کنید، اصلی‌ترین شرط برای دستیابی به آن اشتیاق سوزان است. اشتیاق سوزان و علاقه شدید باعث می‌شود که با سرعت غیرقابل تصور به سمت اهداف و آرزوهای خودتان حرکت کنید.

2. داشتن هدف و مقصد مشخص؛ لازمه دستیابی به هر موفقیت

در صورتی که می‌خواهید به یک دستاورد خاص برسید، باید آن را به صورت یک هدف مشخص در ذهن خودتان ترسیم کنید. سعی کنید اهداف و آرزوهای خودتان را روی یک کاغذ بنویسید و در آن به تعریف ابعاد مختلف هدف خودتان بپردازید.

با تعریف هدف خود و مشخص کردن ابعاد مختلف آن باعث می‌شوید که تمرکز شما روی آن هدف بیشتر شوید و بتوانید خیلی زودتر و سریع‌تر به اهداف و آرزوهای خودتان دست پیدا کنید. در صورتی که هدفی که در ذهنتان دارید، یک چیز کلی با ابعاد نامعلوم باشید شانس زیادی برای رسیدن به آن ندارید؛ چون دقیقاً نمی‌دانید که چه می‌خواهید و در نتیجه سوخت احساسی و عاطفی شما که همان اشتیاق سوزانتان باشد، هدر خواهد رفت و تمام خواهد شد.

3. پایداری و مقاومت برای غلبه بر سختی‌های مسیر لازم است

سومین درسی که می‌تواند از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید بگیرید این است که برای رسیدن به اهداف و آرزوها باید پایداری و مقاومت به خرج بدهید. ممکن است در مسیر رسیدن به خواسته‌ها و آرزوها با سختی‌ها و موانع زیادی روبرو شوید. این سختی‌ها می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند و باعث شود که سوخت عاطفی و احساسی شما خیلی سریع‌تر از آن‌چه که فکرش را می‌کنید تمام شود.

تنها چیزی که در این موقعیت به موفقیت و پیروزی شما کمک می‌کند پایداری و مقاومت در برابر مشکلات و سختی‌ها است. برای رسیدن به اهداف پشت‌کار از هر چیزی مهم‌تر و ضروری‌تر است. پشت‌کار دقیقاً همان عاملی است که در صورت تمام شدن اشتیاق سوزان به شما کمک می‌کند هدف خود را رها نکنید. ناپلئون هیل می‌گوید:

یکی از متداول‌ترین دلایل موفق نشدن افراد، عادتی است که دارند. آن‌ها وقتی یک شکست کوچک می‌خورند، عادت دارند که بازی را ترک کنند.

4. ترس از انتقادات اغلب بزرگ‌ترین مانع برای ثروتمند شدن

ناپلئون هیل بر این باور است که شش عامل مهم و اصلی وجود دارد که جلوی افراد را برای رسیدن به ثروت می‌گیرد. این شش عامل در واقع شش ترس زیر است:

  1. ترس از فقر
  2. ترس از انتقاد
  3. ترس از بیماری
  4. ترس از دست دادن کسی که به آن علاقه داریم
  5. ترس از پیری
  6. ترس از مرگ

یکی از قدرتمندترین ترس‌هایی که باعث می‌شود ثروتمند نشویم این است که از انتقادات اطرافیان می‌ترسیم. می‌خواهیم کسب و کار خودمان را شروع کنیم و از زندگی متوسط کارمندی جدا شویم ولی از انتقاد خانواده و دوستان ترس و هراس داریم. برای رسیدن به موفقیت باید به خانواده و دوستان احترام بگذاریم ولی اهمیتی به نظرات ندهیم و به هدف خودمان فکر کنیم. وقتی اولین نشانه‌های موفقیت از کار شما ظهور کرد تمام این انتقادها به تشویق و حمایت تبدیل می‌شود. پس کار خودتان را بکنید!

5. شش گام برای تبدیل کردن اشتیاق به ثروت

در این کتاب یک جمله فوق‌العاده وجود دارد:

خواستن به تنهایی باعث ثروتمند شدن نمی‌شود باید آن‌قدر عاشق هدف و خواسته خودتان باشید که به شبانه روز به خواسته خود فکر کنید و به نوعی وسواس برای شما تبدیل شود. سپس شروع به برنامه‌ریزی کنید و از ابزارهای مختلف برای ثروتمند شدن استفاده کنید. سپس با مقاومت و پایداری از برنامه‌های خودتان محافظت کنید. این پشت کار باعث می‌شود که به ثروت دست پیدا کنید.

در صورتی که می‌خواهید اشتیاق سوزان خودتان را به ثروت تبدیل کنید، باید شش گام را پشت سر بگذارید:

  1. تعیین کنید که دقیقاً چقدر پول می‌خواهید.
  2. تعیین کنید که برای رسیدن به این میزان از پول حاضرید چه چیزی بدهید.
  3. تعیین کنید که تا چه زمانی می‌خواهید به این میزان از پول دست پیدا کنید.
  4. یک برنامه مشخص برای خودتان تعریف کنید و طبق آن برنامه کار کنید. در مورد برنامه خودتان قاطع عمل کنید. شما هیچ حقی برای سرپیچی از آن برنامه ندارید.
  5. این چهار گام را روی کاغذ بنویسید. نوشتن یکی از اصلی‎ترین لوازم برای رسیدن به موفقیت است.
  6. این نوشته را هر روز دو بار با صدای بلند بخوانید. ترجیحاً یک بار بعد از بیدار شدن از خواب در صبح و یک بار هم قبل از خوابیدن در شب این بیانیه را بخوانید. همان‌طور که این بیانیه را می‌خوانید، احساس و باورتان در هنگام خواندن این باشد که در آن موقعیت رویایی قرار دارید و به آن میزان پول دست پیدا کرده‌اید.

6. تلقین؛ راهی برای نفوذ به ذهن ناخودآگاه

همان‌طور که در درس پنجم (شش گام برای تبدیل اشتیاق سوزان به ثروت) بیان کردیم، یکی از راه‌های مهم برای رسیدن به ثروت این است که بیانیه‌ای که روی کاغذ نوشته بودید را هر روز دو بار بخوانید. دلیل این مسئله آن است که با این کار دارید به خودتان تلقین می‌کنید و از این راه به ذهن ناخودآگاه خود نفوذ می‌کنید تا ثروتمند شدن و رسیدن به ثروت در وجود شما بنشیند و به یک هدف مهم در زندگی شما تبدیل شود.

نکته‌ای که باعث می‌شود بیانیه در ذهن ناخودآگاه شما بنشیند این است که جملات خود را با ایمان و احساس همراه کنید. ناپلئومن هیل می‌گوید:

« تمام اندیشه‌ها و افکاری که با احساس همراه و با ایمان ترکیب شود، خیلی سریع به معادل فیزیکی خود تبدیل خواهد شد. »

7. دانش تخصصی؛ بهترین ابزار برای رسیدن به ثروت

در صورتی که بتوانید دانش تخصصی را به بهترین شکل ممکن به کار بگیرید خیلی راحت و ساده می‌توانید آن را به ثروت تبدیل کنید. منظور از دانش تخصص این نیست که حتماً باید به دانشگاه بروید بلکه لازم است در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید تجربه و دانش کسب کنید. ممکن است این دانشگاه در دانشگاه به دست شما نرسد و باید خودتان به دنبال کسب آن بروید. لازم است از متخصصان و افراد باتجربه و موفق در حوزه خودتان درس بگیرید و این نکات را در زندگی و کسب و کار خودتان به کار بگیرید.

لازم به ذکر است که مردن صرفاً به خاطر داشتن دانش به شما پولی نمی‌دهند تا شما به ثروت برسید. بلکه باید از دانش خودتان استفاده کنید تا از این راه مسئله‌ای را حل کنید. حل کردن این مسئله و رفع این نیاز است که شما را به ثروت می‌رساند.

8. میل جنسی؛ بهترین منبع برای تمامی انرژی‌های خلاقانه

در صورتی بتوانید از تمایلات نفسانی خودتان به شکلی درست و به‌جا استفاده کنید، مطمئناً می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به موفقیت و ثروت دست پیدا کنید. این تمایلات باعث می‌شود که اراده و مقاومت بیشتری در انسان ایجاد شود تا بتواند از این راه برای رسیدن به خواسته‌های خودش بیشتر تلاش کند.

اگر به زندگی افراد موفق دقت کنید می‌بینید که این افراد خیلی خوب یاد گرفته‌اند که چگونه تمایلات جنسی خود را کنترل و مدیریت کنند و از آن به عنوان ابزاری برای موفقیت و رشد فردی استفاده کنند. در صورتی که نتوانید این تمایلات را به شکل درست و بهینه به کار بگیرید تمام انرژی که در وجودتان قرار دارد بیهوده هدر می‌‎رود و ابن موضوع می‌تواند روی اشتیاق سوزان شما هم تأثیر بگذارد.

9. تخیل خلاقانه؛ منبعی برای الهام

این کتاب تمرکز زیادی روی تخیل خلاقانه دارد. این تخیل می‌تواند برای بسیاری از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران الهام‌بخش باشد. سعی کنید از این قدرتی که در وجودتان قرار داده شده است استفاده کنید تا بتوانید خیلی سریع‌تر و راحت‌تر به موفقیت دست پیدا کنید. سعی کنید از طریق مطالعه در زمینه تخیل خلاقانه راه‌هایی که برای فعال کردن این نوع تخیل وجود دارد را در خودتان تقویت کنید. البته در وجود انسان عواطف و احساساتی وجود دارد که این تخیل خلاقانه را تقویت می‌کند. این عواطف عبارت است از:

  1. احساس تمایل و خواستن
  2. احساس ایمان
  3. احساس عشق
  4. احساس مسائل جنسی
  5. احساس اشتیاق
  6. احساسات عاشقانه
  7. احساس امید

چرا کتاب بیندیشید و پولدار شوید را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟

چیزی که شما را پولدار می‌کند اشتیاق و میل شدید پولدار شدن و تفکر دائمی به آن، سپس برنامه‌ریزی راه و روشی برای پولدار شدن و درنهایت پیگیری این برنامه با حداکثر پشتکار است.

هیل معتقد است در دنیا به میزان فراوانی ثروت و موفقیت وجود دارد و ما با به کار بستن یک سری قوانین مشخص درب را به روی آن‌ها می‌گشاییم. یکی از قوانینی که در این کتاب می‌آموزیم این است که ما باید به همه کمک کنیم زیرا هر کاری که ما در این دنیا برای دیگران انجام دهیم بازخوردش به خود ما خواهد رسید پس اگر ما مشکلات دیگران را حل کنیم قطعا مشکلات خودمان نیز حل خواهد شد.

کتاب  بیندیشید و ثروتمند شوید، نه‌تنها راه‌هایی برای رسیدن به ثروت و موفقیت دارد بلکه راه‌های آن برای رسیدن به هر موفقیت دیگری در زندگی کارگشا است.

 

پیشنهاد دیگر: دانلود کتاب هنر ظریف بی خیالی 


مبلغ واقعی 35,000 تومان    25% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 26,250 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 2805

برچسب های مهم

جزوه  اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی

جزوه اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی

جزوه اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی ... ...

دانلود کتاب صوتی - انواع مقاله-پایان نامه-پروپوزال

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما