دانلود کتاب صوتی

دانلود کتاب صوتی

ایران کتاب ؛مرجع دانلود انواع کتاب های پی دی اف و کتاب های صوتی

دانلود کتاب صوتی عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل


دانلود کتاب صوتی عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

معرفی کتاب صوتی عقاید یک دلقک

کتاب صوتی عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل، یکی از تاثیرگذارترین رمان‌­های قرن بیستم است که به بیان زوایای مختلف دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و عقاید متفاوت بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها در آلمان تحت تاثیر هیتلر پرداخته است.

عقاید یک دلقک (Ansichten eines clowns) به روایت زندگی «هانس شنیر»، فردی از یک خانواده متمول با طرز فکری منحصر می‌پردازد. هانس خانه پدری را به خاطر تفاوت در نوع نگرش به زندگی و مذهب ترک کرده و به عنوان یک دلقک مشغول به کار است.

درباره کتاب صوتی «عقاید یک دلقک»:

کتاب صوتی عقاید یک دلقک از زبان دلقکی به نام هانس شنیر روایت می‌شود. هانس به دلیل تفاوت مذهب با خانواده‌اش آن‌ها را ترک کرده و به عنوان یک دلقک در یک سیرک مشغول به کار می‌شود. داستان اصلی از جایی شروع می‌شود که این دلقک بر اثر زمین خوردن در یکی از اجراهای خود از ناحیه زانو آسیب جدی می‌بیند.

در ادامه داستان نیز شاهد اندوه به‌خاطر رفتن همسرش، ماری، هستیم که به علت مشکلات مذهبی‌اش با هانس، به‌طور ناگهانی او را ترک می‌کند و هانس را در میان افکاری پوچ و احساس سرخوردگی تنها می‌گذارد... .

در کنار تمام مضامینی همچون عشق، زندگی مشترک، اختلافات میان کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها، شرایط جامعه آلمان به دنبال اقدامات هیتلر و سال‌ها بعد از جنگ و... که نویسنده در پرداخت داستان به آن‌ها نیز توجه داشته، مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی که در کتاب صوتی عقاید یک دلقک به آن پرداخته شده، ریاکاری است. در واقع نویسنده در این کتاب نشان داده که انسان‌ها چگونه روزی در مورد کسی یا چیزی با شور و اشتیاق سخن می‌گویند، اما فردای همان روز در مورد آن‌کس یا آن‌چیز به بدترین‌شکل ممکن بدگویی می‌کنند.

درباره‌ی هاینریش بل

هاینریش بُل با نام کامل هاینریش تئودور بل ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷ در شهر کلن به دنیا آمد. در بیست سالگی پس از اخذ دیپلم در یک کتاب‌فروشی مشغول به کار شد اما سال بعد از آن هم‌زمان با آغاز جنگ جهانی دوم به خدمت سربازی فراخوانده شد و تا سال ۱۹۴۵ را در جبهه‌های جنگ به سربرد. بعد از جنگ شروع به تحصیل در رشته زبان و ادبیات آلمانی کرد و در سال ۱۹۷۲ توانست جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. بل ریاست انجمن قلم آلمان و ریاست انجمن بین‌المللی قلم را در کنار جوایز ادبی مانند جایزه ادبی گروه ۴۷ در کارنامه خود دارد.

جملات زیبای کتاب صوتی عقاید یک دلقک (The Clown):

- لحظاتی وجود دارند که تکرار آن‌ها ممکن نیست.
- تصور می‌کنم حتی چشمان شیطان هم به تیزی چشمان همسایگان نیست.
- من الکلی نیستم. اما از وقتی ماری مرا ترک کرده است الکل حالم را جا می‌آورد.
- من به هیچ وجه چیزی را مسخره نمی‌کنم. این قدرت را دارم که به چیزی که نمی‌توانم درک کنم احترام بگذارم.
- هرگز نباید سعی در تکرار لحظات داشت، باید آن‌ها را همان گونه که یک بار اتفاق افتاده‌اند، فقط تنها به خاطر آورد.
- من گمان می‌کنم در تمام دنیا کسی پیدا نشود که بتواند یک دلقک را بفهمد حتی یک دلقک هم یک دلقک دیگر را نمی‌فهمد.
- یک زن قادر است خیلی چیزها را با دست‌هایش بیان کند یا اینکه با آن ها تظاهر به انجام کاری کند، در حالی که وقتی به دست‌های یک مرد فکر می‌کنم. هم‌چون کنده‌ی درخت بی‌حرکت و خشک به نظرم می‌رسند. دست‌های مردان فقط به درد دست دادن. کتک زدن، طبیعتا تیراندازی و چکاندن ماشه‌ی تفنگ و امضاء می‌خورند، اما به دستان زنان در مقایسه با دست‌های مردان به گونه‌ای دیگر می‌توان نگاه کرد، چه موقعی که کره روی نان می‌مالند و چه موقعی که موها را از پیشانی کنار می‌زنند.

چرا شنیدن کتاب صوتی «عقاید یک دلقک» را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟

رمان عقاید یک دلقک برنده جایزه گئورگ بوخنر در سال ۱۹۶۷ است. این رمان بعد از انتشار به دلیل محتوای انتقادی‌اش و به خاطر نگاه منفی به کلیسای کاتولیک و ریاکاری‌های مذهبی هاینریش بل خشم افراد زیادی را در آلمان برانگیخت و باعث راه افتادن بحث‌های زیادی در مطبوعات شد.

کتاب صوتی «عقاید یک دلقک» از رمان‌های تاثیرگذار و پرمخاطب قرن بیستم است. این کتاب هانریش بل، به دلیل مضمون عاشقانه و محتوای انتقادی‌اش در میان آثار او شهرت بیشتری پیدا کرده است.


مبلغ واقعی 28,000 تومان    38% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 17,360 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 452

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود کتاب صوتی - انواع مقاله-پایان نامه-پروپوزال

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما