دانلود کتاب صوتی

دانلود کتاب صوتی

ایران کتاب ؛مرجع دانلود انواع کتاب های پی دی اف و کتاب های صوتی

مقاله رشته پرستاری:اضطراب امتحان و عملكرد تحصيلي دانشجویان دختر پرستاري


مقاله رشته پرستاری:اضطراب امتحان و عملكرد تحصيلي دانشجویان دختر پرستاري

مقاله رشته پرستاری:اضطراب امتحان و عملكرد تحصيلي دانشجویان دختر پرستاري

چکیده:

مقدمه: اضطراب امتحان پاسخی به شرايط مربوط به ارزيابي عملكرد دانشجویان است. اضطراب امتحان مي تواند با عملكرد تحصيلي ضعيف، مرتبط باشد.
هدف: هدف از انجام اين پژوهش، تعيين سطح اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملكرد تحصيلي دانشجويان دختر پرستاري بوده است.

مواد و روشها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی به صورت مقطعی در سال 1397 بر روی 161 نفر از دانشجویان پرستاری دختر مشغول به تحصیل در ترم تحصیلی دوم تا ششم انجام شد ابزار ها شامل مقیاس اندازه گیری اضطراب امتحان ساراسون 37 سوالی با ضریب آلفا کرونباخ 88/. و همسانی درونی 95% و روایی معیار 72/. . پرشسنامه 14 سوالی مشخصات فردی و تحصیلی بود.عملکرد تحصیلی براساس معدل تحصیلی (میانگین کل نمرات ترم های گذرانده شده) به دست آمد تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تی مستقل،آزمون توان دوم کاری ،ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن،تحلیل واریانس،تحلیل رگرسیون خطی و تحلیل لجستیک توسط نرم افزار spss16 در سطح معنی دار0/05 انجام شد

یافته ها:

در این پژوهش ،میانگین نمره اظطراب امتحان دانشجویان دختر پرستاری 18/16 و میانگین معدل تحصیلی 14/53 بود بین اظطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان،ارتباط معنا داری در جهت معکوس ( 213 / P =0/007 , r = -0) دیده شد.

همچنین متغییر های اشغال به کار و ترک تحصیلی به عنوان متغیر پیشگو بیشترین تاثیر منفی را روی عملکرد تحصیلی داشتند آزمون تحلیل رگرسیون چند گانه نشان داد با در نظر گرفتن سایر متغییر ها و از حمله سطح اضطراب امتحان به عنوان متغییر پیشگو،ارتباط معنا داری در جهت معکوس با عملکرد تحصیلی(047 / P=0 ) وجود دارد.

نتيجه گیری:با توجه به نتایج،کمک به یادگیری دانشجویان برای مدیریت موثر اضطراب یک وظیفه ی چالش برانگیز است که نیاز به تلاش گروهی در تمامی مراحل فرایند آموزشی  به ویژه درسیستم های آموزشی عالی دارد.


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 577

برچسب های مهم

جزوه  اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی

جزوه اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی

جزوه اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی ... ...

دانلود کتاب صوتی - انواع مقاله-پایان نامه-پروپوزال

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما